Sperre kort

Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Sperr kortet så raskt som mulig.

Sperre kortet

Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Sperr kortet så raskt som mulig.

Du kan også kontakte oss på (+47) 915 07040, så hjelper vi deg.

Er bankkortet ditt misbrukt?

Hvis du er utsatt for svindel eller oppdager en transaksjon som ikke stemmer, må du sperre kortet og anmelde saken til politiet. Deretter logger du inn i nett- eller mobilbanken og reklamerer. Velg kortet som er misbrukt, og klikk på "Reklamasjon". Husk at du har rett til å reklamere også hvis varen du har betalt med kortet uteblir eller leveres med feil og mangler.

Har du ikke allerede sperret kortet, vil det bli sperret når du sender inn reklamasjonen.

Har du ikke nettbank eller mobilbank, eller kommer deg ikke inn der, kan du kontakte oss på 915 07040 for hjelp.

Video placeholder image

Se hvor enkelt det er å sperre og åpne kortet igjen.


Er bankkortet ditt misbrukt?

Da må du først sperre kortet og anmelde saken til politiet. Deretter fyller du ut reklamasjonsskjema.

Reklamasjon via nettbanken
Velg kortet som er misbrukt og deretter "Reklamasjon" inne i nettbanken. 
Logg inn og registrer reklamasjon

Reklamasjon via post
Dersom du ikke har mulighet til å sende inn reklamasjon via nettbanken kan du sende oss en signert egenerklæring (pdf) på e-post til sds.dagligbank@sb1ostlandet.no eller til vårt kontor SpareBank 1 Østlandet, Strandgata 15, Hamar.

 


Funnet igjen sperret kort?

Hvis du ikke bestilte nytt kort da du sperret det, kan du åpne kortet ditt igjen her.

Gjelder det kredittkortet ditt, har du mulighet til å fjerne sperren innenfor 48 timer etter at det ble sperret. Etter dette vil nytt kort automatisk bli laget og sendt til deg.

Har du ikke nettbank eller mobilbank, eller kommer deg ikke inn der, kan du ringe oss på 915 07040 for hjelp.