Aktuelle spørsmål
Godkjente innenlandsbetalinger overføres mandag til fredag klokken 00.05, 08.45, 10.00, 11.30, 14.00 og 15.00*.
Betalinger som er godkjent i helgen, overføres natt til mandag klokken 00.05.
Betalinger som er godkjent før klokken 14.00 er disponibel på mottakers konto samme dag, uavhengig av bank. Overføringer mellom egne kontoer i egen bank gjøres med det samme.
Utenlandsbetalinger må godkjennes før klokken 14.00 for å bli behandlet samme dag.
* Ikke garantert oppgjør kl. 15.
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med engangskode på mobil?
Engangskode på mobil virker ikke
Får du feilmelding?
Feilmeldinger som starter med BID
Hvorfor feiler innlogging med BankID?
Problemer med BankID på mobil?
Ingenting kommer opp på telefonen
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da vil ikke BankID på mobil fungere lenger. BankID på mobil fases nå ut, og engangskode-appen overtar som løsning for å logge inn. Etter 1. september 2022 kan du derfor ikke bestille BankID på mobil. Les mer og last ned engangskode-appen.
Feil med kodebrikke?
Bestill ny kodebrikke
Oppdater nettleseren
Det kan være nettleseren som ikke er oppdatert til siste versjon. Slik oppdaterer du den:
Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
For innsyn i beholdningen benytter du VPS-investortjeneste. Som bedriftskunde finner du innlogging til VPS Investortjenesten på innloggingssiden for nettbank bedrift. Nederst til høyre ligger boksen "Andre tjenester". Velg "Logg inn til VPS Investortjenesten".