Hva lurer du på?
-
Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så har det med BankID å gjøre, fordi BID betyr BankID.
Her er en oversikt over hva de ulike feilmeldingene betyr:
BID C161
Feilen oppstår når vi ikke klarer å finne en aktiv BankID på mobil-avtale på ditt telefonnummer. Sjekk at du har skrevet rett fødselsnummer og mobilnummer. Bruker du engangskode appen må du logge deg inn på samme måte som ved innlogging med vanlig BankID, ved å velge fanen BankID og ikke BankID på mobil.
BID C131, BID C293
Feilen oppstår som regel når BankID-løsningen har hengt seg
opp etter din forrige innlogging. Løsning: Vennligst vent noen minutter og prøv igjen. Vedvarer feilen forsøk å restarte mobilen din.
BID-c167
Mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Det kan skje hvis du for eksempel har endret abonnementet eller byttet SIM-kort. Løsning: Logg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestill BankID på mobil på nytt. Hvis du ikke har kodebrikke eller engangskode app, så kan du laste ned engangskode-appen og aktivere den selv via appen.
BID 1407
Dette er en midlertidig feil med tjenesten. Løsning: Forsøk igjen litt senere, så bør dette fungere bra.
BID 1439
Gjelder sikkerhetselement i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel at du har tastet feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter. Din BankID er derfor blitt sperret. Løsning: Ta kontakt med oss for å få åpnet BankID på nytt.
BID 14a4
Problemet skyldes ofte at engangskode på mobil er blokkert,
da den ikke har vært i bruk på en stund.Løsning:
Slett appen og last den ned engangskode-appen på nytt. Dersom du fortsatt får feilkoden, kontakt en av våre rådgivere på telefon eller chat og oppgi feilkoden så vil en rådgiver hjelpe deg.
BID 2031, 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1
Disse feilmeldingene oppstår på grunn av en teknisk kommunikasjonsfeil. Løsning: Prøv å lukke nettleseren og åpne på nytt, eller bytt til en annen nettleser og logge inn på nytt. Du kan også prøve å restarte din nettverksruter.
BID 5000
Gjelder innstillinger i din nettleser. Løsning: Prøv en annen nettleser, f. eks. Chrome eller Firefox, eller tilbakestill nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Denne feilkoden oppstår hvis gjentatte ganger har tastet feil kode i telefonbanken. For å få åpnet tilgangene igjen, kan du ta kontakt med oss på 915 05700.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Det kan være flere grunner til at du ikke kommer inn i nettbanken. Dette kan være feil med nettleseren, BankID, kodebrikke eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Problemer med engangskode på mobil?
Engangskode på mobil virker ikkeFår du feilmelding?
Feilmeldinger som starter med BID
Hvorfor feiler innlogging med BankID?Problemer med BankID på mobil?
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort på mobilen? Da kan det hende at mobiloperatøren du bruker kan ha sperret BankID på mobil. Du løser det ved å logge deg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestille BankID på mobil på nytt.
Ingenting kommer opp på telefonenFeil med kodebrikke?
Bestill ny kodebrikkeOppdater nettleseren
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Firefox - last ned
InternetExplorer - last ned
Google Chrome - last ned
Opera - last ned
Safari er anbefalt nettleser på Mac OS - Last ned
Tips:
Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Kontakt oss på telefon 915 05700 så hjelper vi deg med et nytt passord.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Kontakt oss på telefon 915 05700 så hjelper vi deg med et nytt passord.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Får du meldingen "Kommunikasjonsfeil"? Da er det problemer med nettet. Prøv å slå av og på mobilen eller bytt nettverk - for eksempel fra trådløst til mobilnett eller omvendt.
Får du meldingen "Feil kode tastet inn"? Da kan grunnen være at du har fått ny mobil eller nytt SIM-kort, gjenopprettet mobilen, eller installert en stor oppdatering.
Løsning:
1. Slett engangskode-appen og last den inn på nytt.
2. Følg anvisningene som dukker opp når du åpner appen etter at du har lastet den ned på nytt.PS: Du trenger ikke å ringe oss for å bestille nye koder, dette gjør du selv i appen etter at den er reinstallert.
Bestill gjerne BankID på mobil som er en enda enklere innloggingsmetode.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Feilkode 66 betyr at tilgangen til nettbanken din har blitt blokkert. Det er viktig at du tar kontakt med oss på 915 05700 innen kort tid slik at vi kan hjelpe deg med å løse problemet.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
SpareBank 1 er et samarbeid mellom 14 banker, og du har tidligere takket ja til å bli sendt direkte til SpareBank 1 Østfold Akershus på denne enheten. Hvis du skulle vært i en annen bank, kan du endre på det her.
Hvis du er kunde i flere banker eller vil til en annen bank, finner du alle her.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Hvis du er kunde i flere banker eller vil til en annen bank, finner du alle her.
SpareBank 1 er et samarbeid mellom 14 banker, og du har tidligere takket ja til å bli sendt direkte til SpareBank 1 Østfold Akershus på denne enheten. Hvis du skulle vært i en annen bank, kan du endre på det her.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
1. Klikk på knappen "Logg inn" øverst i høyre hjørne.
2. Tast inn ditt fødselsnummer (11 siffer).
3. Velg BankID på mobil eller BankID (engangskode på mobil) i toppen av innloggingsvinduet.
BankID på mobil - kjapt og enkelt
- Du slipper å huske passord. Det eneste du taster inn er PIN-kode.
- Du trenger ingen egen app, alt går av seg selv på telefonen.
- Fungerer på alle typer telefoner og abonnementer.
Engangskode på mobil - et godt alternativ
- En egen app som genererer engangskoder på din mobil. For å bruke den trenger du BankID fra SpareBank 1.
- Ganske lik BankID på mobil, men denne løsningen er ikke like rask. Bare nesten.
- Last ned appen i AppStore eller Google Play og følg anvisningene.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Ring 915 05700 for å bestille kodebrikke. Kodebrikke koster 100 kroner og det tar 7-9 dager før du får den i postkassen. Kodebrikken er personlig og skal ikke benyttes av andre.
Tips! Kodebrikken kan være grei å ha som en reserveløsning, men er ikke nødvendig å ha. Du kan benytte BankID på mobil eller engangskode på mobil.Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, engangskode, BankID på mobil eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dersom du får en feilmelding som starter med BID, så gjelder det feil med BankID. Her ser du oversikt over hva de ulike BID-feilmeldingene betyr.
BID 5000
Gjelder innstillinger i din nettleser.
Løsning: Prøv en annen nettleser, f. eks. Chrome eller Firefox, eller tilbakestille nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
BID 14a4
Det kan være flere årsaker til denne feilmeldingen:
- «Engangskode på mobil» er blokkert på din mobil.
- «Engangskode på mobil» er bestilt, men ikke aktivert.
- Du er ikke registrert med «Engangskode på mobil», men har vært det tidligere.
Løsning: Slett appen og last ned på nytt. Dersom du ikke ønsker appen, ta kontakt med banken og oppgi feilkoden.
BID 1439
Gjelder sikkerhetselement i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel ved tasting av feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter.
Løsning: Din BankID er sperret. Ta kontakt med oss for å få åpnet BankID på nytt.
BID c167
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Løsning: Bestill «BankID på mobil» på nytt.
BID 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1, 2030, 2031
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil.
Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser og logg inn på nytt. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med banken.
BID c161
Gjelder hvis engangskode fra engangskode-appen er brukt på BankID på mobil, i stedet for på BankID.
Løsning: Ved bruk av BankID på mobil brukes din egenlagde PIN-kode.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For leietaker er depositumskonto en sikkerhet hvis det skjer noe som gjør at husleia burde bli lavere. Hvis leietaker mener å ha rett til avslag, må det dokumenteres hvorfor og det må tas ut søksmål. Blir søksmålet godkjent kan ikke utleier ta ut penger av depositumskontoen.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Det raskeste er å opprette depositumskonto i nettbanken. Den som skal leie ut starter prosessen i sin nettbank, og leieboeren får melding på SMS og e-post når det er klart for signering. Som leieboer kan du registere deg hos oss med BankID hvis du ikke er kunde fra før.
For å opprette depositumskonto på et bankkontor må både leietaker og utleier komme innom, og ha med seg pass som legitimasjon.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Selv om det er utleieren som oppretter kontoen, er det leietakeren som eier den og skal ha renteinntektene. Leietakeren må derfor ha en konto hos oss. Det koster ingenting å bli kunde og du trenger ikke å ha andre ting enn depositumskontoen her.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Både utleier og leietaker må være enige om beløpet som skal tas ut eller at kontoen skal avsluttes. Hvis alle pengene skal betales tilbake til den som leier, må utleier gi oss beskjed om det. Hvis det er utleier som skal ha pengene, må leietaker si ifra. Hvis beløpet skal fordeles mellom dere, må begge gi beskjed om hva dere har blitt enige om, så fikser vi resten. Hvis leietaker ikke har nettbank hos oss, må dere komme innom et bankkontor.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Både utleier og leietaker må signere avtalen før kontoen blir opprettet. Kontoen vil ikke være tilgjengelig i nettbank før begge har signert. Fristen for signering er 14 dager.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Det er bare Telenor som tar betalt for å bruke BankID på mobil, og det koster 0,49 kroner pr. gang. Hvis du for eksempel logger inn og godkjenner en betaling samtidig koster det 0,98 kroner fordi du bruker BankID på mobil to ganger.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
BankID på mobil lagres på mobilens sim-kort. Hvis du bare bytter mobil og ikke sim-kort, trenger du ikke å gjøre noe. Får du nytt sim-kort, må du bestille BankID på mobil på nytt.
BankID på mobil bestiller du enkelt i nettbanken.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Først kan du sjekke at skjermlåsen på telefonen er slått av. Hvis det ikke hjelper kan du prøve å slå av det trådløse nettverket og heller bruke 3G eller 4G. Du kan også slå av og på telefonen for å se om det blir bedre. Det kan også være noe feil hos telefonselskapet ditt.
For mer spesifikk informasjon og løsning for din telefon se: BankID.noTakk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Hvis du ønsker å sperre en konto må du ta kontakt via chat i nettbanken eller sende oss en direktemelding fra nettbanken.
Hvis du kun ønsker å skjule en konto i nettbank og mobilbank gjøres dette under Konto> Kontoinnstillinger i enten mobilbanken eller nettbanken.Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Kontoen må være knyttet opp mot nettbanken din for at du skal kunne se den. Hvis kontoen ikke er synlig i nettbanken kan vi hjelpe deg med dette. Hvis det gjelder en konto du skal disponere kan eieren av kontoen bruke nettbanken sin for å legge deg til som disponent med nettbanktilgang.
Hvis du tidligere har skjult en av dine kontoer, gjør den synlig igjen under Konto > Kontoinnstillinger i nettbanken. Hvis du ikke finner kontoen din under "Kontoinnstillinger", ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du får oversikten over inn- og utbetalingene ved å trykke på den kontoen du vil se på når du er på oversiktsiden i mobil- eller nettbanken. Når du er inne på kontoen kan du søke på for eksempel navn, beløp eller tidsperiode.
Et annet alternativ er å søke i arkivet i nettbanken. Klikk på navnet ditt oppe til høyre og velg "Dokumentarkiv". Der kan du blant annet søke etter kontoutskrifter, melding om betalinger, årsoppgaver og renteoppgaver.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Å reaktivere betyr å aktivere på nytt. Hvis du for eksempel bytter telefon eller operatøren til din mobil gjør endringer, kan det hende at appen vår ikke vil fungere. For at appen skal fungere normalt igjen da, må tjenesten aktiviseres på nytt. Følg anvisningene i appen
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Last ned appen i AppStore eller Google Play og følg anvisningene. Du må ha BankID fra SpareBank 1 for å få bestilt. Ved spørsmål kan du ringe oss på 915 05700. Har du tidligere bestilt engangskode på mobil som nå ikke fungerer, sletter du appen og aktiverer den på nytt.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Nei, men du må aktivere appen på nytt. Du finner en veiledning inne i appen som forklarer hvordan dette gjøres.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Engangskode-appen krever Android 5.0 eller nyere og IOS 8 eller nyere.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Hvis du bruker nettleseren Safari på iPad kan du oppleve ufullstendige sider og problemer med betaling i nettbanken. Dette løser du ved å bruke mobilbanken eller skru av privat nettlesing i Safari. Slik skrur du av privat nettlesing.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Dette kan skje hvis du bruker nettleseren Internet Explorer. Løsningen kan være å bruke en annen nettleser. Last ned Google Chrome eller Mozilla Firefox. Hvis du fortsatt opplever samme problem med en annen nettleser, ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan endre ditt passord underveis i innloggingsprosessen i nettbanken. Etter at du har tastet inn fødselsnummer, velg "BankID" øverst til venstre i vinduet, klikk "Meny" og deretter "Endre passord". Gå videre for å bekrefte ditt nåværende passord med din BankID. Du vil deretter kunne endre passord.
Husk at ditt BankID-passord er personlig og skal ikke oppgis til andre.
Har du glemt ditt passord, må du ta kontakt med oss.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan teste din BankID og nettleser på BankID.no. Velg vanlig BankID eller BankID på mobil.
Hvis du har problemer med å bruke din BankID på andre nettsider enn Sparebank1.no, sjekk om du får logget inn i nettbanken. Hvis innlogging i nettbanken fungerer er det antakeligvis en feil på den aktuelle nettsiden eller løsningen du prøvde å bruke.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan bruke BankID som elektronisk legitimasjon, identifisering og signering på nett. Dette kan være alt fra innlogging og betaling i banker til signering av dokumenter/avtaler, identifisering på offentlige nettsider til betaling i nettbutikker.
For mer informasjon se: BankID.no
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Hvis du har problemer med visning av et pop-up vindu (forgrunnsvindu) i nettbanken må du deaktivere blokkeringen i nettleseren. Når du prøver å åpne det aktuelle vinduet som blokkeres vil du få en beskjed i din nettleser at et pop-up vindu ble blokkert. Klikk på varslingen for å tillate at denne typen vindu vises fra SpareBank 1.
Eksempel fra nettleser:
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan logge inn i nettbank bedrift ved å klikke på linken "Bedriftskunde? Logg inn her" som ligger over innloggingsfeltet. Dette valget blir husket slik at du slipper å velge nettbank bedrift neste gang.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For en tid tilbake ble det gjort en endring i innloggingen som gjør at engangskoden vises når du taster den inn. Dette gjør det lettere å taste riktig engangskode slik at du slipper feilmelding, og utgjør ingen sikkerhetsrisiko.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig?
-
Da kontakter du oss på kundesenteret mellom klokken 07.00 og 24.00, så hjelper vi deg.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Passordet ditt kan du selv endre i nettbanken eller mobilbanken etter innlogging.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For å få BankID, må du møte opp i banken med gyldig pass og norsk personnummer. Les mer om BankID her.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For å få muligheten til å logge inn uten BankID må du møte opp i din lokale SpareBank 1 med gyldig legitimasjon og ditt d-nummer.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Gyldig legitimasjon er utenlandsk pass, norsk reisebevis for flyktninger, norsk førerkort, norsk utlendingspass og nasjonalt id-kort fra EØS-land og Schengen godkjent for reiser innen Schengen.
Oppholdskort er ikke gyldig legitimasjon.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Alle banker er pålagt å legitimere sine kunder for å opprette BankID, og kravet er gyldig pass og norsk personnummer.
Dersom du har annen gyldig legitimasjon og d-nummer, så har vi laget en løsning, slik at du allikevel kan logge inn uten BankID og bruke våre digitale tjenester.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Da kontakter du oss på kundesenteret mellom klokken 07.00 og 24.00, så hjelper vi deg.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Ja, innloggingen kan brukes på tvers i alle SpareBank 1-banker, og kan brukes til våre digitale tjenester.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Når du logger inn uten BankID får du tilgang til digitalbanken, men med noen begrensninger. En del av tjenestene i banken som for eksempel å søke kredittkort og boliglån krever signering med BankID.
Dersom du trenger tilgang til flere tjenester må du ta kontakt med banken og opprette BankID. Les mer om BankID her.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For å løse dette må du kontakte oss på 915 05700.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Nei, det må du ikke, og du kan bli kunde hos oss med BankID fra annen bank.
Men når BankID med annen bank opphører, og du må få ny BankID, kan du få det ved å møte hos din nærmeste SpareBank 1 med gyldig pass.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For å løse dette må du kontakte oss på 915 05770.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du logger inn på nettbanken ved å trykke på “Logg inn” knappen. Under er flere forklaringer på hvor du finner denne knappen på pc, nettbrett og mobil.
Logg inn på PC
På pc finner du “Logg inn” knappen helt øverst til høyre på siden. Hvis du ikke ser knappen kan det være at du på scrolle til toppen av siden. På bildet under kan du se en rød pil på selve knappen.
Logg inn på nettbrett
På nettbrett kan enten finne “Logg inn” knappen på samme sted som på pc, øverst til høyre på siden. Hvis du har nettbrettet stående må du først trykke på de tre strekene som er øverst til høyre på siden, deretter “Logg inn” knappen som er på midten av siden. Hvis du ikke ser knappen kan det være at du må gå til toppen av siden. Under er steg for steg hvordan du gjør dette.
Logg inn på mobil
På mobil finner du “Logg inn” knappen ved å trykke på de tre strekene som er øverst til høyre på siden, deretter trykke “Logg inn” knappen. Hvis du ikke ser knappen kan det være at du må gå til toppen av siden. Under er steg for steg med bilder.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Er mottaker kunde i samme bank som deg, er pengene på konto umiddelbart.
Er mottaker kunde i en annen bank enn deg, utføres betalinger fem ganger i døgnet på hverdager.
Frister for betaling med mobil- og nettbank:
Hvis du overfører pengene før: er pengene på konto hos mottaker ca.:
kl. 00.15 - kl. 06.00.
kl. 08.45 - kl. 09.45.
kl. 10.00 - kl. 11.45.
kl. 11.45 - kl. 14.00.
kl. 13.45 - kl. 16.00.
I helgene er det ingen overføringer mellom bankene.
Bruker du straksbetaling når du betaler til konto i annen bank kommer pengene inn med en gang
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Ja, dine eFaktura-avtaler vises i alle norske nettbanker som er registrert på deg.
Når fakturaen er betalt, finner du informasjon om betalingen i den nettbanken
du har betalt regningen i.Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
BankID på mobil bestiller du i nettbanken ved å trykke på knappen nedenfor. For å kunne bestille må du være over 15 år og ha BankID hos oss fra før av.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Hvis kortet ditt har kommet til rette og du er sikker på at ingen andre har hatt tilgang til det, kan du fjerne sperren i din mobilbank eller nettbank på oversiktssiden for kort. Er du i tvil, anbefaler vi at du beholder sperren og heller bestiller deg et nytt kort.
Bankkort: Hvis du ikke har bestilt nytt kort, kan du fjerne sperren og kortet er umiddelbart klar til bruk igjen. Har du bestilt nytt kort kan du ikke åpne det gamle.Kredittkort: Du kan fjerne sperren innen 48 timer etter at du sperret det. Etter dette vil nytt kort automatisk bli sendt til deg.
Har du ikke mobilbank eller nettbank, eller kommer du deg ikke inn der, kan du ringe oss på 915 05700. Er du i utlandet ringer du +47 915 05700.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Kredittkortet ditt har samme kode som dine vanlige bankkort hos oss. Har du LOfavør MasterCard, er PIN-koden den du valgte da du bestilte kortet.
Hvis du ikke husker koden kan du sjekke den under menypunktet "Kort" i din mobilbank eller nettbank. Velg det aktuelle kortet, og klikk på "Vise PIN".
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan betale inn ekstra når som helst, også på andre tidspunkt enn når du får faktura.
I mobilbanken: Velg kredittkortet ditt i oversiktsbildet. Klikk på knappen "Innbetaling". Du får da opp en ferdig utfylt betaling hvor du kan endre beløp og dato til det som passer deg best.
I nettbanken: Gå til kredittkortet ditt under menypunktet "Kort". Klikk på lenken "Innbetaling til kredittkort".
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
For å få nettbank trenger du BankID. BankID brukes til innlogging i nettbanken, signering av elektroniske dokumenter og som din legitimasjon på nett.
For å få nettbank må du:
- Være kunde og ha konto hos oss.
- Være over 15 år (verger må signere på avtale om BankID)
- Ha BankID.
Jeg har BankID fra annen bank
Hvis du har BankID fra en annen bank kan du bestille nettbank her.Jeg har ikke BankID
For å få nettbank må du først ha en BankID. Dette kan du få fra du er 13 år. For å få BankID hos oss må du komme innom et av våre kontorer med legitimasjon. Gyldig legitimasjon for å få BankID er norsk fødselsnummer og pass . Dersom du ikke kan møte opp i kontoret, ta kontakt på telefon 915 05700.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Det er kun mulig å søke seks måneder om gangen. Dersom du f.eks. søker fra 0101xx-til 3112xx så vil du få feilmelding. Legg inn en korterer tidsperiode og prøv på nytt.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Kontoutskriftene finner du ved å trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne. Velg "Dokumentarkiv".
Her kan du søke kontoutskrifter på kontonummer, måned og årstall.
Takk for tilbakemeldingen Var dette nyttig? -
Du kan fjerne en konto du har lagt til fra annen bank i nettbanken og mobilbanken.
Mobilbank
Gå i menyen nederst til høyre > velg Innstillinger > Konto > Konto fra andre banker.Nettbank
Klikk på navnet ditt øverst til høyre > velg Innstillinger > Konto > Konto fra andre bankerTakk for tilbakemeldingen Var dette nyttig?