Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter har bedt alle norske banker om å sørge for at kundeinformasjon og legitimasjon er oppdatert. Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Information in English

Oppdatering av kundeinformasjon for bedriftskunder

Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID.

Legitimering av personer med roller tilknyttet bedriften

Her kan du legitimere deg som representant for en bedrift, selv om du ikke er kunde i banken. Dette kan være aktuelt for deg med rolle som styreleder, styremedlem, signaturberettiget og daglig leder.

Du kan kun fylle ut skjemaet for deg selv, ikke på vegne av andre. 

Detaljer-ikon

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken. 

Les mer om legitimasjonskravet

Detaljer-ikon

Derfor ber vi om legitimasjon og oppdatert kundeinformasjon

Les mer på vårt nyhetssenter