Sammen forebygger vi hvitvasking

Norske myndigheter pålegger alle norske banker å oppdatere sin informasjon om kundene med jevnlige mellomrom. I tillegg må personer med roller tilknyttet bedriften være legitimert.

Du vil derfor bli kontaktet av banken for å oppdatere bedriftens kundeinformasjon.

Information in English

Oppdatering av kundeinformasjon for bedriftskunder

Vi henter informasjon fra Brønnøysundregistrene. Det er derfor viktig at du som kunde sørger for at opplysningene er oppdatert. Skjema som fylles ut nedenfor signeres med BankID.

Legitimering av personer med roller tilknyttet bedriften

Her kan du legitimere deg som representant for en bedrift, selv om du ikke er kunde i banken. Dette kan være aktuelt for deg med rolle som styreleder, styremedlem, signaturberettiget og daglig leder.

Du kan kun fylle ut skjemaet for deg selv, ikke på vegne av andre. 

Vi trenger legitimasjon på flere av våre kunder

Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken. Formålet er å forhindre økonomisk kriminalitet. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, kan det hende du må legitimere deg på nytt. Alle dette angår får beskjed fra banken. 

Les mer om legitimasjonskravet

Derfor ber vi om legitimasjon og oppdatert kundeinformasjon

Les mer på vårt nyhetssenter