Du må laste ned appen på den nye mobilen din, og aktivere den på nytt. Når BankID-appen er aktivert på en ny enhet vil den slutte å fungere på den gamle.
Du kan aktivere BankID-appen på din nye telefon med den BankID-appen du har på din gamle telefon. Last ned BankID-appen på nye telefonen og velg metode "Aktiver med kodebrikke eller app".
Det kan være flere grunner til at du ikke får brukt BankID. Dette kan skyldes nettleseren, BankID-appen, eller at nettbanken er midlertidig utilgjengelig.
Når du betaler en regning til noen som tilbyr AvtaleGiro, får du automatisk spørsmål om du ønsker AvtaleGiro. Svar ja for å opprette en avtale.
Trykk på knappen under for å opprette AvtaleGiro. Alt du trenger er mottakers kontonummer og KID-nummer.
NB: Det kan ta 4–6 uker før en ny AvtaleGiro-avtale er aktiv. I mellomtiden kan du derfor oppleve å få regning i posten. Denne må du betale på vanlig måte. Så fort AvtaleGiroen er aktiv, vil betalingsmottaker slutte å sende deg regninger på papir.
Ja, du kan godkjenne en eFaktura på vegne av andre så lenge de har gitt deg tilgang til eFakturaene sine. Du gir andre tilgang til dine eFakturaer i mobilbanken eller nettbanken under Innstillinger – Betaling – eFaktura og Del tilgang.
Deling av eFaktura kan være praktisk. Du kan la en annen person motta, administrere og godkjenne eFaktura på dine vegne, eller du kan godkjenne eFaktura på vegne av noen andre.
Du velger selv om du vil dele alle dine eFakturaer, eller kun noen utvalgte. Den du gir tilgang til må være kunde i samme bank som deg.
Du kan avslutte en brukskonto inne i mobilbanken eller nettbanken. Gå til Innstillinger og Konto. Velg den kontoen du ønsker å avslutte, der finner du Avslutt konto nederst på siden.
Har du glemt PIN-koden til mobilbanken, eller ønsker du bare å endre den, må du aktivere mobilbanken på nytt. Dette gjør du enkelt fra innloggingsskjermen i mobilbanken:
Trykk på menyen oppe til venstre (3 streker). Trykk så på Glemt PIN og Lag ny PIN.
Husk at du må bekrefte med BankID for å endre PIN.
{
"EMAIL_FIELD_ERROR": "Skriv inn en gyldig e-postadresse.",
"CHECKBOX_ERROR": "",
"CHECKBOX_GROUP_ERROR": "Velg minst et av alternativene",
"DROPDOWN_ERROR": "Gjør et valg i nedtrekkslisten.",
"DATE_TO_FROM_ERROR": "Ugyldig dato (eksempel på gyldig dato 31.12.2016).",
"RADIO_ERROR": "Velg et alternativ.",
"POSTAL_CODE_ERROR": "Skriv inn et gyldig postnummer (4 siffer).",
"TEXT_FIELD_ERROR": "Feltet må fylles ut.",
"TEXT_FIELD_CONTENTS_ERROR": "Ugyldig verdi.",
"ACCOUNT_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig kontonummer (11 siffer).",
"ORGANISATION_FIELD_ERROR": "Skriv inn et gyldig organisasjonsnummer (9 siffer).",
"SSN_ERROR": "Skriv inn et gyldig fødselsnummer (11 siffer).",
"PHONE_ERROR": "Skriv inn et gyldig telefonnummer (8 siffer).",
"MOBILE_PHONE_NO_ERROR": "Skriv inn et gyldig norsk mobilnummer (8 siffer)",
"SEARCH_ALLE": "Alle",
"MORE_INFO": "Vis mer informasjon",
"RESULT_TYPE_BANK": "Bankkontor",
"RESULT_TYPE_ADVISOR": "Rådgiver",
"VIEW_IN_MAP": "Vis i kart",
"BEFORE_COUNT_TEXT": "Du har",
"AFTER_COUNT_TEXT": "oppgave som venter på deg",
"AFTER_COUNT_TEXT_PLURAL": "oppgaver som venter på deg",
"MINE_OPPGAVER_LINK_TEXT": "Relevant for deg",
"MINE_OPPGAVER_CLOSE_TEXT": "Ikke nå",
"MINE_OPPGAVER_COUNT_TEXT": "en",
"FORM_ERROR_LABEL":"Feil i skjema
",
"FORM_SUCCESS_LABEL":"Takk for din henvendelse",
"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR":"TEXT_FIELD_LENGTH_ERROR",
"TEXTAREA_FIELD_LENGTH_ERROR":"Maks 2000 tegn",
"NUMBER_ERROR": "Du kan kun skrive inn tall.",
"SEC_BLOCKER_DROPDOWN_DEFAULT": "Velg land",
"GLOBAL_SEARCH_NO_RESULT_TEXT": "Ingen treff på",
"GLOBAL_SEARCH_FACET_LABEL": "Vis resultater fra",
"MODAL_CLOSE": "Lukk",
"SEND_TO_BANK_BEFORE_INFO_TEXT": "Vil du komme rett til",
"SEND_TO_BANK_AFTER_INFO_TEXT": "neste gang?",
"SEND_TO_BANK_NEXT_BUTTON_TEXT": "Ja, husk banken min",
"SEND_TO_BANK_CANCEL_BUTTON_TEXT": "Nei, ikke nå",
"SEND_TO_BANK_NEXT_DISCLAMER_TEXT": "For at du skal slippe å velge bank hver gang, bruker vi funksjonelle informasjonskapsler som lagrer hvordan du bruker nettsidene og hvilke innstillinger du har gjort."
}