Bankkort for barn

Med et eget bankkort og Spink-appen kan barn lære seg å håndtere egne penger. Det er trygt, praktisk og gir god oversikt over pengebruken.

Bankkort med forstørrelsesglass.
Trygghet

Kortet har egen kode, beløpsgrense og kan kun brukes når det er penger på konto.

Hånd som holder telefon og kort.
Oversikt med Spink

Med Spink, barnas egen mobilbank, er det enkelt å holde oversikten over hvor mye penger det er på kortet.

Lommebok og bankkort.
Læring

Gir barnet et bevisst forhold til pengebruk og kortsikkerhet. 

Med bankpakke for barn og unge får du:
  • Bankkort og brukskonto
  • Spink - mobilbanken for barn og unge
  • Min sparekonto - barnets egen sparekonto
  • Sparekonto for barn og unge - der foreldre sparer til barnet

Har barnet noen av produktene fra før, får dere bare de produktene barnet mangler. 

Trygt for foreldre og barn

  • Eget bankkort og Spink-appen gir et godt møte med digitale penger.
  • Det er enkelt å overføre penger til kortet.
  • For sikkerhets skyld: Kortet har ikke bilde og fødselsnummer.
  • Det ligger en beløpsgrense i kortet, for å sikre at kontoen ikke tømmes.
  • Kortet kan kun brukes dersom det er penger på konto.
  • Foreldre kan holde oversikt over barnets penger i sin egen mobil- og nettbank.

Spink gir barnet oversikt

Spink er en app som gir barn og unge oversikt over hvor mye penger som er på bankkortet og hva pengene har gått til. I Spink kan barna også få en egen sparekonto, slik at de kan sette seg egne sparemål og overføre penger selv. Slik kan appen motivere til egen sparing.


Priser

0 kr
  • Gratis å bruke i butikker og i SpareBank 1s minibanker
  • Ingen årspris
  • Det koster ingenting å bestille nytt kort

  

Vilkår

Her kan du laste ned vilkårene for bankkort for barn.


Kortpraten - en god start gir gode vaner

Når barna skal begynne å bruke kort er det viktig at de forstår pengebruk og kortsikkerhet. Bruk vår samtaleguide her til å få tips om hva barna bør vite før de begynner å bruke bankkort for barn.


Sperre kortet

Hvis kortet har blitt borte eller det er mistanke om at andre kan ha fått tak i koden, meld fra til oss så raskt som mulig. Ring 915 07040, fra utlandet: +47 915 07040.

Funnet igjen kortet etter at det ble sperret? Da kan du som forelder kontakte oss på chat i nettbanken, så fjerner vi sperren med en gang. Har du ikke nettbank, kan du ringe oss på 915 07040 så hjelper vi deg.


Hva lurer andre på?