Samsung Pay
Med Samsung Pay™ kan du enkelt og raskt betale med Samsung mobil eller klokke på nett, i apper og i butikken.
Legg til kortet ditt i appen, så er du i gang.
Slik kommer du i gang
- Åpne Samsung Wallet på mobilen din. Følg instruksjonene og installer appen.
- Hvis du ikke har en Samsung-konto vil du bli bedt om å opprette dette.
- Velg verifiseringsmetode og opprett en PIN-kode.
- Legg inn kortene dine så er du klar for betaling med mobilen.
Hvem kan bruke Samsung Pay?
- Du trenger en Samsung mobil eller klokke med støtte for NFC betaling og Samsung Wallet.
- Du må være fylt 16.
- Du må ha Samsung Wallet installert og et bankkort eller kredittkort fra SpareBank 1 lagt til i Samsung Pay.
Hvordan bruker jeg Samsung Pay?
Samsung Wallet er en digital lommebok på mobilen. Den gir deg mulighet til å betale med bankkort og kredittkort i butikker og på nett med Samsung Pay.
Kontaktløs betaling i butikk
- Åpne appen på din mobil, velg ønsket betalingskort.
- Gå til betalingsmodus og verifiser med fingeravtrykk, Iris eller pin-kode.
- Hold mobilen/klokke inntil betalingsterminalen, på samme måte som når du betaler kontaktløst med et bankkort. Har du mobildeksel med kort, bør du brette dette til side slik at betalingsterminalen ikke plukker opp feil kort.
Husk å registrere medlemskort når du betaler
Har du medlemskort eller fordelskort må du huske å scanne strekkoden før du betaler med Samsung Pay. Du kan legge inn disse kortene i appen slik at de er lett tilgjengelig. Les mer om medlemskort og Samsung Pay.
Betaling på nett og i apper
Samsung Pay kan også brukes som betalingsmåte på et stort utvalg nettsteder og apper. På denne måten slipper du å legge inn din kortinformasjon og opprette betalingsprofiler på flere steder.
Hva lurer andre på?
Du kan legge til dine bankkort og kredittkort fra SpareBank 1 i Samsung Wallet og betale med Samsung Pay.
Det kan være ulike grunner til at du ikke får betalt med Samsung Pay. Vi har følgende tips du kan prøve.
- Omstart av mobilen.
- Fjerne deksel ved betaling. Dersom du har bankkort liggende i eller ved mobilen ved betaling, vil dette forstyrre terminalen.
For å bruke Samsung Pay trenger du en Samsung mobil eller klokke med støtte for NFC betaling. Du må ha Samsung Wallet installert og et kreditt- eller debetkort lagt inn i Samsung Pay.
Vi anbefaler at du sikrer din mobil/nettbrett med kode, da vil sannsynligheten for misbruk begrenses.
Hvis du har mistet mobilen din anbefaler vi deg å kontakte kundeservice slik at vi kan sperre det digitale kortet knyttet til Samsung Pay. Du vil fortsatt kunne bruke det fysiske kortet som vanlig.
Ta kontakt med oss på 915 07040 eller +47 915 07040 hvis du er i utlandet.
Hvis du har en ukjent betaling eller transaksjon med Samsung Pay, kan du opprette en reklamasjonssak.
Det finnes flere måter kan legge til et kort i Samsung Pay.
Prøv en av følgende metoder:
- Legge inn kortnummer manuelt.
- Ta bilde av kortet.
- Bruke NFC (tappe kortet på mobilen) som automatisk leser kortnummer og utløpsdato.