Platinumkort


Med Private Banking får du Mastercard Platinum kredittkort og Visa Platinum bankkort med en rekke tjenester og fordeler. 

Concierge Service hjelper deg med bestilling av flyreise, hotell og billetter til arrangement.
Gir deg adgang til flyplasslounger over hele verden.
Trygghet når du betaler strømmetjenester og apper, og når du handler på nett.

Priser

  • Ingen årsavgift
  • Inntil 45 dagers rentefri kreditt
  • Ingen gebyr ved varekjøp i Norge og utlandet
  • Ingen gebyr på uttak i minibank i utlandet. NB! Noen minibanker i utlandet krever eget gebyr.
  • Uttak i minibank i Norge 40 kr + 1 % av pengene du tar ut

Utstedelse av Platinumkort er betinget av en kredittvurdering.
Priseksempel ved utsatt betaling: Effektiv rente 23,9 %, 15.000 kr, o/12 mnd, kredittkostnad 1.518 kr.
 Samlet kredittbeløp 16.518 kr.

Lounger 

Med MasterCard Platinum har du adgang til OSL lounge på Gardermoen og Business lounge på Sola. Ditt Priority Pass gir deg adgang til VIP lounger over hele verden. Les mer på www.prioritypass.com. Det koster 192 kroner per besøk, og du kan ta med de du reiser sammen med inn i loungen. 
Betalingen faktureres sammen med bruken på SpareBank 1 MasterCard Platinum kort.
 

Om reiseforsikringen

Minst 50 % av reisens transportkostnad må være betalt med kredittkortet. Forsikringen gjelder reiser med varighet innenfor 90 dager. Inntil fire personer - familie eller andre medreisene - er forsikret.

Du er dekket av egenandelsforsikringen på leiebil når du har betalt leiebilen eller reisen med kortet.

For å melde skade, tyveri, forsinkelse av baggasje eller sykdom, ring SpareBank 1 Forsikring på 02300, fra utlandet +47 915 02 300.

Ved akutt sykdom og alvorlige ulykker ring: SOS internasjonal +45 38 48 88 35
 

Faktura og innbetaling

Du vil motta faktura en gang i måneden så lenge du har brukt kortet. Den inneholder kjøp du har gjort siste periode. Har du for eksempel forfall den 15. februar, vil alt du har brukt i januar komme med på fakturaen. Bestiller du eFaktura i nettbanken, unngår du fakturaomkostninger.
 

Behandling av personopplysninger

SpareBank 1 Kreditt (kortutsteder) er behandlingsansvarlig for de personopplysningene som behandles med grunnlag i avtaleforholdet med kortholder. 

  • Kortutsteder vil behandle (innhente, bruke og/eller utlevere) personopplysninger om kortholder innenfor rammer som er gitt i personopplysningsloven. Formålet med behandlingen vil i første rekke være å gjennomføre avtalen om betalingskort, herunder kundeadministrasjon og fakturering.
  • Etter regler i finansieringsvirksomhetsloven vil kortutsteder også behandle kredittopplysninger og andre personopplysninger i forbindelse med systemer for beregning av kapitalkrav for kredittrisiko.
  • Videre vil kortutsteder behandle personopplysninger med sikte på å forhindre misbruk av betalingskortet samt forebygge og avdekke straffbare handlinger. Registrerte personopplysninger kan bli utlevert til offentlige myndigheter og andre utenforstående når dette følger av lovbestemt opplysningsplikt eller opplysningsrett.

En nærmere beskrivelse av kortutsteder og bankens behandling av personopplysninger finner du under personvern.
Du kan kontakte personvernombudet i SpareBank 1 Kredittkort på personvern.kreditt@sparebank1.no eller på telefon (+47) 73 88 44 26 om du har spørsmål vedrørende personvern og bruk av dine personopplysninger.
 

Avtalevilkår Platinum kredittkort

Fordeler med Mastercard platinum

  • Tilgang til Concierge Service som gir deg ekstra service.
  • Gratis kjøpsforsikring som dekker skader på varer, gjenstander og kunst når du betaler med kredittkortet.
  • Gratis reise- og avbestillingsforsikring når du betaler med kortet.
  • Rabatt på hotell, restauranter og opplevelser gjennom Priceless cities.
  • Adgang til OSL lounge på Gardermoen og Businesslounge på Sola. Du får også et Priority Pass med tilgang til VIP lounger på flyplasser over hele verden. 
  • Du får ekstra gode tilbud på konsert- og kulturarrangementer.
  • Velg selv om du vil betale minimumsbeløpet eller alt du skylder. Ønsker du faktura med minimumsbeløpet  endrer du dette her  i nett- eller mobilbank.

Penger tilbake på alt du handler

Få 1 % tilbake hver gang du betaler med Mastercard, og 5 % bonusrente på oppspart beløp, som du kan bruke på hva du vil.

Tjenesten koster 10 kroner per måned. 

Concierge Service

Få ekstra service når du er på reise. Concierge Service hjelper deg med informasjon, billetter til arrangement, booke hotell og mye annet. Du betaler ikke noe for tjenesten, kun for billetter o.l. som belastes kredittkortet.

Kontakt Concierge Service 
Telefon: +47 21 49 23 10
e-post:  concierge.sparebank1@evry.com

Sperre kortet

Har du mistet kortet eller tror andre kan ha fått tak i koden? Sperr kortet så raskt som mulig.

Du kan også kontakte oss på (+47) 915 07040, så hjelper vi deg.

Er bankkortet ditt misbrukt?

Hvis du er utsatt for svindel eller oppdager en transaksjon som ikke stemmer, må du sperre kortet og anmelde saken til politiet. Deretter logger du inn i nett- eller mobilbanken og reklamerer. Velg kortet som er misbrukt, og klikk på "Reklamasjon". Husk at du har rett til å reklamere også hvis varen du har betalt med kortet uteblir eller leveres med feil og mangler.

Har du ikke allerede sperret kortet, vil det bli sperret når du sender inn reklamasjonen.

Har du ikke nettbank eller mobilbank, eller kommer deg ikke inn der, kan du kontakte oss på 915 07040 for hjelp.

Video placeholder image

Se hvor enkelt det er å sperre og åpne kortet igjen.

Snarveier

Reisetips: Betal alltid i lokal valuta

Betaler du med kortet i utlandet er det lurt å betale i lokal valuta. Da er det MasterCard som veksler, og de har den beste vekslingskursen. Selv om vi legger på et valutapåslag på 2 %, er det fortsatt mest lønnsomt å betale i lokal valuta.

Betaler du i norske kroner er det butikken som veksler, og de velger ofte dårligere kurs eller høyere valutapåslag for å sikre seg mot valutatap.


Hva lurer andre på?


Sammenlign priser

Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no