Forseinka fly?
Viss eit forseinka fly skaper meirutgifter har du krav på kompensasjon. Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og bekrefting på flyforseinkinga.
Viss eit forseinka fly skaper meirutgifter har du krav på kompensasjon. Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og bekrefting på flyforseinkinga.
Viss flyet er forseinka har du krav på kompensasjon. De vanlegaste grunnane til forseinking er tekniske problem, sjukdom blant kabinpersonalet, dårlege værforhold eller streik. Erstatning frå flyselskapet avheng av grunnen til forsinkelsen, lengde på reisa og kor lenge flyet er forsinka. Ta først kontakt med flyselskap, hotell eller annan reisearrangør, for å sjå kva dei betaler deg tilbake for reisa di.
Reiseforsikringa dekker det du ikkje får igjen frå flyselskapet og andre reiseselskap, som forseinkingar som kjem av vêrforhold, teknisk feil, trafikkuhell eller nødlanding.
Forbrukarrådet har laga ein eigen kalkulator som viser deg kva du har krav på av kompensasjon og erstatning ved forseinka eller kansellert fly. Du kan mellom anna ha krav på å få dekka mat og drikke allereie etter 2 timar.
Kontakt fly-, tog- eller busselskapet som er årsaka til at du ikkje rakk flyet, for erstatning. Viss forseinkinga fører til at du får meirutgifter for å innhente den planlagte reiseruta di, kan reiseforsikring dekke det du ikkje får erstatta frå flyselskapet/transportselskapet. Ta vare på kvitteringar på utlegg, billettar og bekrefting på forseinka transport.
Har du reiseforsikring via bedrifta er du òg dekt ved forseinking frå offshore-installasjon (ankomst heliport).
Kontakt Fremtind for erstatning når du kjem heim eller viss du treng hjelp.
Sjølvforskulda forseinking?
Er du sjølv skuld i forseinkinga som gjorde at du mista flyet, er du dessverre ikkje dekka av reiseforsikring. Dette gjeld for eksempel viss du reiser heimanfrå for seint, feilbereknar trafikk, eller ikkje møter opp tidsnok til innsjekk eller sikkerheitskontroll.
I slike tilfelle må du sjølv dekke nye billettar, eller undersøke kva løysingar flyselskapet eller reisearrangøren tilbyr.
Har flyselskapet eller reiseoperatøren kansellert eller innstilt reisa di? Då har du krav på å anten få tilbakebetalt heile beløpet du har betalt for reisa, eller få ombooking til eit tidspunkt du vel sjølv. Krav om kompensasjon må du sjølv rette mot flyselskapet eller reiseoperatøren. Her er nokre utvalde flyselskap sine skjema for kompensasjon og refusjon:
Registrere deg minst 2 timar før neste flyavgang, så vil du og reisefølget ditt få fri tilgang til flyplassen sin lounge eller ei utbetaling – viss flyet ditt blir forseinka med meir enn 1 time.
*Tusen takk til alle våre kundar! Vi blei kundefavoritt 2024 og er samla sett blant Norges beste på skadeoppgjer ifølge Bytt.no. Forsikringsselskapet vårt, Fremtind, kjem best ut på både skadeoppgjer, kundeteneste og kundetilfredsheit for ei rekke forsikringar, mellom 22 andre forsikringsselskap.
Les om våre best i test-utmerkingar
Viss bagasjen din er meir enn 4 timar forseinka ved utreise, får du erstatning. Er du på jobbreise dekkast nødvendige utgifter uansett kor kort tid bagasjen er forseinka. Forseinka bagasje ved heimreise er ikkje dekka av reiseforsikring.
Dette skal du gjere viss bagasjen din er forseinka ved utreise:
1. Meld frå til flyselskapet
2. Kjøp det du treng
Blir bagasjen meir enn fire timar forseinka etter ankomst, kan du handle det nødvendige av klede og toalettsaker for inntil 5.000 kroner per person. Gjeld berre ved utreise (ikkje heimreise). Vi dekker ikkje utgifter til ting du kjøper etter at bagasjen er tilbake. Dette dekker òg eventuell leige av nødvendig barnevogn/sykkel/ski eller anna sportsutstyr.
Hugs å ta vare på kvitteringane og bagasjetaggen.
3. Kontakt forsikringsselskapet
Meld saka til Fremtind Forsikring for erstatning, innan 1 år frå hendinga. Du kan alltid ringe viss du treng praktisk og umiddelbar hjelp – (+47 915) 02300.
Sjå også
Reiseforsikring dekker ikkje kostnadar til overnatting, avbestilling, transport, forsinkingar eller andre utgifter knytt til streik. Det utelukkar ikkje at du kan ha rett på kompensasjon.
Streik flyselskapet
Dersom det er streik i flyselskapet ditt, kan flygingar anten bli innstilte eller forsinka. Ved streik har du ei rekke rettar og krav som du kan rette mot flyselskapet ditt. Dersom det ser ut til at flyginga di står i fare for å bli ramma av streik, er det viktig at du ikkje avbestiller reisa sjølv. Avbestiller du sjølv har du nemleg ikkje krav på refusjon, noko du har om du ventar til flyet blir innstilt.
Vi anbefaler deg å ta kontakt med flyselskapet, så vil dei hjelpe deg:
Er flyet ditt innstilt, har du krav på:
Er flyet ditt forsinka, har du krav på:
Viss reisa er betalt med kredittkort, og flyselskapet ikkje sørger for at du får fullført reisa, kan du reklamere på kredittkort-transaksjonen. Du kan då ha rett til å få refundert billettprisen.
Streik på flyplassen
Er det streik på sjølve flyplassen er reglane litt annleis, sjå Forbrukarrådet sine nettsider for meir informasjon.
Sjå også
Dekker reiseforsikring konkurs?
Dekker reiseforsikring kansellert fly?
Dekker reiseforsikring forsinka transport?
Kva er SmartDelay+?
Når avgangen er forseinka
Når eg kjem for seint til transporten
Viss forseinkinga medfører ei ekstra overnatting eller ekstra reiseutgifter – kan du få dette dekka av forsikringsselskapet.
Har du all nødvendig dokumentasjon tilgjengeleg når du meldar sak til forsikringsselskapet, vil dei ofte avklare saken direkte.
Sjå også
Nei, reiseforsikringa dekker ikkje avbestilling av flybillettar, hotell, arrangement eller liknande i samband med ein konkurs.
Pakkereiser kan vere dekt av Reisegarantifondet så lenge reiseselskapet du kjøpte reisa av er medlem. Sjå liste over alle som er medlem av reisegarantifondet.
Du kan også søke refusjon dersom du har betalt reisa med kredittkortet ditt. Logg inn i nettbanken og søk om refusjon/reklamasjon for kortet det gjeld, eller ta kontakt med oss.
Les også:
Både reiseforsikringsbeviset og reisekortet ditt finn du ved å logge inn i «mine forsikringar», mobilbanken eller i nettbanken.
Logg inn så kan du laste ned, skrive ut, få det tilsendt på epost eller få tilsendt i posten. Etter du er logga inn finn du reisekortet og informasjon under:
Forsikringsoversikt > Mine forsikringar > Reiseforsikring > Til reisekortet.
Har du enkeltreiseforsikring via Mastercardet ditt finn du reiseforsikringsbeviset under:
Mastercard > Fordelar > Reisefordelar
Sjå også
Kva er europeisk helsetrygdkort, og kor bestiller eg det?
Gjeld forsikringa viss det er reiseråd for landet eg skal til?
Dekker reiseforsikring forsinka fly?
Kva er SmartDelay+?
Kva er Reise SMS?
Det er som hovudregel ingen eigenandel ved bruk av heileårs reiseforsikring. Unntaka er ved (eigendel i parentes):
For reiseforsikringa i kredittkortet er eigenandelen 500 kroner for reisegods og behandling etter ulykke.
Aldersfrådrag ved erstatning
For nokre gjenstandar som er kjøpt nye er det aldersfrådrag ved erstatning. Skal det gjerast aldersfrådrag på reisegods, gjerast dette før eigenandelen trekkast.
| Gjenstand |
Frådragsfrie år |
Frådrag per påbegynte år (maks 80 %) |
| Mobiltelefon | 1 | 20 % |
| Elektronisk utstyr med tilbehør | 1 | 10 % |
| Sykkel | 3 | 20 % |
| Briller | 1 | 10 % |
Det er greitt å vite at andre gjenstandar blir erstatta med marknadspris, gjenanskaffelsespris eller omsetningsverdi som brukt – avhengig av type gjenstand. Det kan òg vere makserstatning eller andre avgrensingar. Sjå vilkår eller forsikringsavtale for detaljar.
Sjå også