Privat
Situasjonen i Ukraina
Vi har den dypeste medfølelse for alle som er berørt av krigen i Ukraina. Som samfunnsaktør er våre tanker med alle som er påvirket – og som finansaktør har vi et særlig ansvar for følge opp de internasjonale forpliktelser som Norge har påtatt seg i forbindelse med sanksjonene mot Russland.
Se hva dette betyr for deg som kunde.
Er du flyktning finner du informasjon om hvordan du kan bli kunde her.
Renten på boliglån settes opp
I lys av at renteøkningen fra Norges Bank settes boliglånsrenten opp.
Har du problemer med BankID?
Bruk engangskode, BankID på mobil eller prøv igjen senere.
Vær obs på svindelforsøk!
Oppgi aldri passord, BankID eller påloggingsinformasjon til andre.
Kundeerklæringsskjema
Norske myndigheter har bedt alle banker om å ha oppdatert kundeinformasjon.
Akkurat nå lurer noen på...
Du kan enkelt sette opp varsel i mobilbanken når du får ny melding fra oss, det gjør du i menyen nede til høyre under "Varslinger".
Slik skrur du på varsling
1. Gå til menyen Mer > Varslinger
2. Velg "Pushvarsling" og skru på
Slik gjør du det:
- Sjekk at din kontaktinformasjonen din er riktig i mobil- eller nettbanken.
- Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
- Trykk på Kom i gang.
- Har du allerede mottatt koder? Velg Jeg har allerede mottatt koder. Du må alltid taste inn aktiveringskodene i appen.
- Fyll inn samme kontaktinformasjon som du har i mobil- eller nettbanken. Du kan bare aktivere appen med kontaktinformasjonen vi har registrert på deg i banken.
- Skriv inn kodene du får på SMS.
- Skriv inn kodene du får på e-post. Sjekk søppelpostkassen hvis du ikke finner kodene i innboksen.
- Lag en personlig PIN-kode.
Tips! Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning
Sett opp ansikt- eller fingergodkjenning på mobilen, så går det enda raskere å logge inn. Da taster du bare inn fødselsnummeret ditt og får automatisk opp et varsel på mobilen din, det kan du enkelt godkjenne med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å måtte skrive verken koder eller passord!
For å oppheve sperringen ber vi deg om å legitimere deg snarest mulig. Når vi mottar beskjed om at du har legitimert deg begynner vi prosessen med å gjenåpne kontoen din. I meldingen du har fått fra banken finner du detaljert informasjon om hvilken legitimasjon vi trenger fra deg
Hvilken innloggingsmetode bruker du?
Engangskode-appen
Kodebrikke
Får du feilmelding?
Oppdater nettleseren din
Dette er nettlesere vi anbefaler for at nettbanken skal fungere optimalt. Vi anbefaler å bruke siste versjon:
Tips! Hvis du får problemer i én nettleser, kan det fungere å prøve en annen.
Du kan bestille BankID på mobil i nettbanken. For å kunne bestille må du være over 13 år og ha BankID hos oss fra før av.
Engangskode-appen: raskest og enklest
Du kan også bruke engangskode-appen for å logge inn med mobilen.
Når du bruker engangskode-appen, taster du bare inn fødselsnummeret ditt. Da får du automatisk opp et varsel på mobilen, som du enkelt godkjenner med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å taste inn verken kode eller passord!
Last ned engangskode-appen i App Store eller Google Play.
1. Klikk på knappen Logg inn øverst i høyre hjørne.
2. Velg innloggingsmetode: Engangskode-app, BankID eller BankID på mobil.
3. Følg veiledningen som kommer opp på skjermen.
Engangskode-appen: Raskest og enklest
Vi anbefaler å bruke engangskode-appen til å logge inn. Den er superrask og enkel!
Når du velger engangskode-appen for å logge inn, taster du bare inn fødselsnummeret ditt. Da får du automatisk opp et varsel på mobilen, som du enkelt godkjenner med finger eller fjes. Og så er du innlogget – uten å taste inn verken kode eller passord!
Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
Sammenlign priser
Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no